måndag 4 januari 2010

One more try..


Livet är en fest..och Du är bjuden..!

Så står det på en gul post-itlapp min bonusdotter lämnat på mitt skrivbord, den sitter nu upptejpad på min skärm så jag ser den varje dag.

Men...livet känns inte som en fest... Livet är en kamp....kamp mot demonerna....
Kolhydrater och Socker heter mina demoner.

Genomgick en GastricBypass 2002, minskade från 127 kg till 89 kg...på 6 månader...men mådde psykiskt skitdåligt... var flera gånger på psykakuten.

Då..fick man ingen hjälp... upp snabbt som attan på operationsbordet...fick med sig 4 sidig A5 broschyr...och 2 samtal med en dietist... That´s all..

Idag pendlar vikten mellan 102-112 kg... beroende på hur jag mår och hur jag äter.


Är Socker/kolhydratberoende.


Kampen...den dagliga, består i att försöka äta enl. LCHF.


Igår påbörjade jag ännu ett försök... det sista?
Ska försöka dokumentera mina framgångar och motgångar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar