onsdag 13 januari 2010

Väga eller inte väga, det är frågan.

Har insett att jag inte har så stort behov av att väga mig just nu.
Skämt åsido, känner mig så nöjd med att maten funkar och att jag inte "ramlar" hela tiden.
När jag har vägt mig så blir jag bara besviken att det inte hänt mer...och det gör mig inte fokuserad.
Så, just nu en period är det fokus på att få maten att funka.
Det är fortfarande ovant att somna med en lätt kurrande mage, men jag sover sedan riktigt bra.
Tar ansvar för att planera maten, oftast inte flera dagar i förväg, men senast samma morgon tar jag ut mat ur frysen så att det hinner tina tills jag kommer hem.
Ser till att maten räcker till minst 2 matlådor, gärna fler som huserar inne i frysen sedan.
Jag väger maten till matlådorna tar ca 120-130 gr protein och lägger i en fryspåse, sen är det enkelt att ta en påse protein och lite färska grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar