måndag 18 januari 2010

Trodde jag skulle snubbla till en dubbelvolt..

Men.... helgen har varit skitjobbig,
(Lite bakgrund )har haft min älskade son. 13 år grav adhd och asperger, vi har ännu inga assistenter på helgerna, bara akut insatta assistenter på vardagarna januari ut.


Vi MÅSTE få assistenter på helgen! Jobbar 100% som IT tekniker, jobbet är krävande och stressigt, med kvällstjänstgöring och helgjourer, m a o så är jag rätt slutkörd fredag eftermiddag.

Då, varannan helg påbörjar jag min andra "tjänstgöring" att vara obetald assistent åt min son.
Bara i fredags arbetade jag 7,5 timmar, efter mitt ordinarie jobb. Lördagen började 8.30 och slutade 02...då jag tillslut inte orkade vara vaken längre...men sonen var fortfarande vaken.
Söndagen....jisses....började 08.30 och hans pappa hämtade honom kl 13....vid det laget var jag så slutkörd att jag var illamående, och helt övertrött.
Och nu är det Måndag, tillbaka på det betalda jobbet, där jag förväntas vara utvilad och redo att hugga i...



Har haft drömmar om godis, sega råttor och semlor.
Bestämde mig inatt, imorgon ska jag minsann gå och köpa båda godis och semla !
Helgen har inte varit helt abstinent, men har överlevt på att synda knäckebröd och en handfull gummibjörnar som bonussonen ställde fram på bordet.
Har inte köpt godis..och inte hetsätit godis.
Frukosten idag blev inte helt abstinent, men resten av dagen har funkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar